گسترش مناسبات توریستی با کشورهای آذربایجان و ...
نوشته شده توسط : سالیان

 

شهردار تبریز با سفیر آذربایجان در ایران دیدار کرد و درباره مناسباتی توریستی صحبت کرد. او با اشاره به همسایگی و مودت تاریخی دو کشور گفت: فرصت‌های ارتباطی دو کشور، امتیاز کم‌نظیر گردشگری است که در صورت استمرار، می‌تواند وارد حوزه‌های موثر سرمایه‌گذاری و عمران شهری شود.

صادق نجفی در این دیدار خاطرنشان کرد: ارتباط صمیمی تبریز با باکو، نخجوان و گنجه، از دیرباز محور ارتباط تاریخی ایران و جمهوری آذربایجان بوده‌است؛ شهرداری‌های ایران با توجه به برخورداری از زمینه‌های شهروندی، بهتر می‌توانند تعامل دو کشور را پیش‌ ببرند. سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، همواره نقش فعال در این زمینه ایفا کرده‌است، با این حال انتظار داریم این رویکرد، با توجه 

بنیاد حسین‌اف، سفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان نیز در این دیدار با قدردانی از شهردار تبریز اظهار کرد: در سال‌های اخیر، حضور چشمگیر شهروندان جمهوری آذربایجان در تبریز، با مهمان‌نوازی تبریزی‌ها همراه بوده‌است که این امر از ریشه‌های تاریخی صمیمت و برادری دو کشور نشات می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، از هیچ تلاشی برای بسط مناسبات شهروندی و توسعه همکاری‌های دو جانبه فروگذار نخواهد بود.

آذربایجان در چند سال گذشته یکی از بهترین مقاصد ایرانیان بوده است که ارزان و به صرفه هم هست. آذربایجان، یک کشور اسلامی در جمهوری سابق شوروی در کنار دریای خزر است. این کشور منبع غنی نفت است. آذربایجان در طول تاریخ این کشور یکی از بهترین مسیرها برای عبور از شرق به غرب بوده است. این کشور جزوی از امپراطوری های مختلف همچون روسیه، ترکیه و ایران بوده و در سال ۱۹۹۱ میلادی پس از فروپاشی شوروی، به یک جمهوری مستقل تبدیل شده است.

این کشور سرسبز جذابیت های بسیاری دارد و بیشترین جاذبه های آن در پایتخت آن یعنی باکو جمع شده اند.
• مساحت: ۸۶,۶۰۰ کیلومتر مربع • جمعیت: ۸٫۲ میلیون نفر • پایتخت: باکو





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ویزا , ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: